Billiga däck online alltid med fri frakt
Företag eller privatperson?
För att visa rätt priser och kassaläge, behöver vi veta om ni är företags- eller privatkund.
Vänligen ange det genom att klicka på en av knapparna nedan.
Företag

Privat

Garantidäck

Köpvillkor

KÖPVILLKOR

Allmänt, säkerhet och priser

Välkommen som kund hos oss på Garantidäck.se. Vi hoppas att du skall bli nöjd med din köpupplevelse och har du några frågor kan du alltid kontakta vår kundsupport på kundservice@garantidack.se. 

Vi på Garantidäck vill härmed informera om att när Du som konsument handlar via internet, gäller Konsumentköplagen (1990:932), lagen om distans- och hemförsäljningsavtal (2005:59), Dataskyddsförordningen (GDPR) samt lag om elektronisk handel och andra informationssamhällets tjänster (2002:562).

Alla varor förblir Garantidäck.se egendom till dess att full betalning erlagts.

Din säkerhet är viktig för oss och därför använder vi oss av SSL-certifikat som skyddar all känslig och privat dataöverföring via webbplatser och onlinesystem. Vi garanterar däremot inte att internetportalen alltid fungerar helt felfritt utan tillfälligt avbrott.

Våra priser i webbshopen är inte helt fasta. Priserna kan variera från dag till dag då de följs av en daglig eurokurs. eftersom att vi har leverantörer både inom och utanför Sverige. 

Om du köper en vara och fått bekräftelse på köpet kan du hävda din rätt att få köpa produkten till angivet pris även om det är fel men bara så länge det inte är uppenbart att priset är felaktigt och att du handlat i så kallad "ond tro". En webbutik är alltså inte bunden till en beställning om du insett eller borde ha insett att det angivna priset är för lågt. Om du och butiken inte är överens om att priset varit uppenbart felaktigt kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden, ARN för att få tvisten prövad.

 

Betalning

Garantidäck.se erbjuder säker betalning till via betalningslevernatören Klarna. Klarna erbjuder er möjligheten att betala via faktura, delbetalning, konto, eller via Visa/Mastercard-kort.

 

Beställning

Beställning av våra produkter sker via www.Garantidack.se. Beställningar som görs av personer under 18 år bedöms enligt gällande regler för kontantköp och måste därför ha målsmans godkännande.Garantidäck förbehåller sig rätten att vid eventuella fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga produkter i sortimentet korrigera detta i efterhand. All bildinformation måste ses som illustrationer, och kan ej garanteras återge produktens exakta utseende. Vid eventuella fel i angivande av lagersaldo förbehåller sig Garantidäck att korrigera detta i efterhand. 

Vid större beställningar kan det förekomma att ordern delas upp i flera leveranser. Vid frågor om delad leverans var vänlig och kontakta vår kundservice på telefon 018-4108063 eller via mail: kundeservice@garantidack.se

Vid upptäckten av eventuella falska beställningar eller andra bedrägeriförsök så kommer ärendet direkt att polisanmälas.

 

Ångerrätt

Som kund hos Garantidäck är din affär inte avslutad förrän du fått hem och godkänt dina varor. 
Du har rätt att häva köpet, utan kostnad, om du inte godkänner en ny föreslagen leveranstid vid eventuell försening.
Du har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera att varan är felfri. Du har alltid rätt att häva ditt köp. Är du inte nöjd har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. 

Ångerrätten gäller för alla produkter på hemsidan UTOM de som är personifierade där man gör en specialbeställning enligt kundens önskemål. Vid retur tillkommer en returfrakt som du som kund står för. Varan måste skickas tillbaka i oförändrat skick. Returfrakten är 175kr .Minsta kostnad för returfrakt är 500 kr. 

Outlöst gods

Om du som kund inte hämtar ut din vara i tid utan särskilt meddelande till oss på Garantidäck och varan går i retur så debiteras du som kund en avgift på 500 kr/order samt 200 kr/ däck .Lägsta avgift för outlöst sändning är 900 kr. Detta gäller när vi har skickat varorna till dig som kund utifrån de uppgifter som du angett. Var därför noggrann med att skriva i rätt telefonnummer och mailadress.

Vid frågor angående returer, kontakta oss på tele eller via mail: kundservice@garantidack.se

 

Frakt & Leverans

Garantidäck alltid med fri frakt. Redan från beställning av endast 1 produkt.

I dagsläget så kan vi endast skicka varor inom Sverige, men det kan många gånger levereras direkt från utlandet hem till dig.

Normal leveranstid är 3-8 arbetsdagar, om inget annat anges, från det att Garantidäck har bekräftat din beställning via e-post. Vid stora allmänna helger kan leveranstiden bli något längre. Är din order lagd till oss efter klockan 14:00 en vardag så hinner din beställning inte gå iväg samma dag och blir då automatiskt till dagen efter.

Har du som kund köpt produkter från flera olika märken så kan dessa att skickas i separata leveranser. Detta kan innebära att dina produkter levereras vid olika tillfällen.

Vid eventuell försening kommer kundtjänst att kontakta dig som kund. Vid eventuell försening har du rätt att häva köpet om du inte godkänner en ny leveranstid. Vill du häva ditt köp på grund av fördröjd leveranstid och har förskottbetalat förs dina pengarna tillbaka till ditt konto inom ett par dagar. Har du valt att betala med faktura så makulerar vi den.

Annan leveransadress än beställarens är fullt möjlig men måste godkännas med mobilt BankId.

Ändring av leveransadress är inte möjlig om sändningen har lämnat lagret. 

Vi samarbetar med DHL, DPD och Postnord för leverans av din beställning. Vi har valt DHL och Postnord som distributörer först och främst  på grund av deras många och spridda utlämningsställen samt deras snabba och trygga leveranser. Detta för att vi ska kunna vara så tillgängliga som möjligt för Er kunder runt om i landet. Däck och kompletta hjul levereras hem till er eller till en företagsadress om detta önskas. 

Vid leveranshinder dvs. om du inte är på plats vid avtalad tid för leverans så debiteras du som kund ett tillägg på 299 kr. 

Via din ordersida så har du möjlighet att spåra din beställning, om dessa varor du beställt är skickade direkt från utlandet så kommer du inte att se någonting på dina sändningsnummer förens PostNord mottagit dessa i Sverige, detta är för att den första biten skickas med DPD för snabba leveranser. Detta innebär inte en fördröjning av din leveranstid

När du som kund mottagit dina varor från PostNord eller DHL ska du ALLTID kontrollera så att alla varor finns med, är korrekta och att det inte blivit några skador under leveransen eller liknande, om så är fallet så ta gärna bilder på skadan samt på det emballage som skyddat varan. Om det är en skada på din vara från oss så MÅSTE det göras en reklamation till chauffören samt till oss. Om detta inte görs kan vi inte ersätta eventuella skador.

Outlöst/vägrat gods

Om du som kund inte hämtar ut din vara i tid utan särskilt meddelande till oss på Garantidäck och varan går i retur så debiteras du som kund en avgift på 499 kr/order samt 199 kr/per däck. Lägsta avgift för outlöst sändning är 899 kr. Detta gäller när vi har skickat varorna till dig som kund utifrån de uppgifter som du angett. Var därför noggrann med att skriva i rätt telefonnummer och mailadress.

Priser

Priserna som anges är alltid inklusive moms. Väljer du företagssidan är priserna exklusive moms och ert pris är då endast exklusive moms om ordern läggs från ett företag med giltigt org-nummer.
Vi reserverar oss för eventuella skrivfel. Vid prisjusteringar på redan lagd beställning så informeras du alltid om detta och har då din fulla rätt att ändra eller annullera din beställning.

 

Reklamation & Fel

Garantidäck.se följer konsumentköplagen vid eventuella reklamationer, se www.konsumentverket.se. Vi på Garantidäck står för returfrakten vid fel/reklamation samt betalar portot tillbaka till dig vid eventuellt byte av vara. Tänk på att alltid spara kvitto på försändelsen vid retur. Kontakta alltid Garantidäck innan du skickar tillbaka varan i dessa fall. Du når oss på telefon  eller via mail: kundservice@garantidack.se

När du som kund mottagit dina varor från PostNord eller DHL kontrollera ALLTID dina varor så att alla varor finns med, är korrekta och att det inte blivit några skador under leveransen eller liknande, om så är fallet så ta gärna bilder på skadan samt på det emballage som skyddat varan. Om det är en skada på din vara från oss så MÅSTE det göras en reklamation till chauffören samt till oss. Om detta inte görs kan vi inte ersätta eventuella skador.

Skulle det vara något problem med dessa produkter som du har köpt av oss som t.ex. Obalans som din däckverkstad ej kan hantera pga fabrikationsfel eller liknande så kan vi efter vårt godkännande göra en återbetalning till dig som kund. Vi kan då ersätta dig för en sådan arbetskostnad hos verkstad upp till 140kr/däck för en ombalansering vilket är en rimlig kostnad. Är det så att du behöver byta däck eller annan produkt på grund av fel så görs detta efter överenskommelse med personal på Garantidäck.se

 

Integritetspolicy

Senast uppdaterad 

Garantidäck i Uppsala, org nr 556794-9986 är personuppgiftsansvariga för att skydda dina personuppgifter när du använder företagets webbplats, mobila webbplats eller kontaktar företaget via kundtjänst. Vi respekterar din integritet och rätten att ha kontroll över dina personuppgifter. Vi kommer att vara öppna med vilken information vi samlar in och varför, och vi kommer skydda den på ett så säkert sätt som möjligt. Genom att använda vår hemsida och samtycka till denna policy, samtycker du också till vår användning av cookies enligt villkoren i denna policy.

I företagets integritetspolicy för personuppgifter beskrivs vilka uppgifter vi samlar in, i vilket syfte de samlas in, på vilket sätt du kan ha kontroll över dina uppgifter samt hur du kan kontakta oss. 
 

Personuppgifter vi samlar in

Företaget inhämtar uppgifterna i första hand direkt från dig som kund. Vi samlar in följande personuppgifter från dig.

* Namn, adress, telefonnummer och e-post

* Personnummer, om du själv valt att lämna dessa till oss. Ditt personnummer som du i vissa fall lämnar till oss i kassan vid köp går enbart till betaltjänsten, Klarna, som vi inte kan ta del av.

* Betalningsuppgifter för ditt köp

* IP-adress och information om din användning av företagets webbplats som geografiskt läge, webbläsarens typ, länkkälla, längden på besök samt sidvisningar/webbplatsnavigering.

* Information om alla transaktioner som genomförs mellan dig och oss på eller i relation till denna webbplats, inklusive uppgifter om inköp som du gör av våra varor eller tjänster.

* Eventuell information som du väljer att skicka till oss via e-post.
 

Hur vi använder insamlad information

Företaget behandlar dina personuppgifter i huvudsak för de ändamål som anges nedan samt för de eventuella ytterligare ändamål som anges vid insamlingstidpunkten:

* För att kunna hantera din beställning/köp.

* Möjliggöra god kundservice/hantera kundtjänstärenden, som att hantera dina förfrågningar, rätta felaktiga uppgifter eller skicka information som du har begärt.

* Vi använder Google Analytics för att analysera användningen av webbplatsen. Google Analytics genererar statistik och annan information om webbplatsanvändningen med hjälp av cookies som i många fall sparas på användarnas datorer. Google´s sekretesspolicy finns på: http://www.google.com/privacypolicy.html.

* För att genom analys av ditt beteende på vår webbsida utveckla, leverera och förbättra våra produkter och tjänster.

* För att kunna fullgöra rättsliga förpliktelser (t.ex. avseende krav i bokföringslagen och skydd av personuppgifter i IT-system).

* För att skicka förfrågan om att lämna kundomdömen på t.ex Trustpilot.

 

Information som lämnas ut

Vi kan dela med oss av information till andra företag som behandlar data på våra vägnar för att vi ska kunna utföra våra tjänster, t.ex. analys, distribution, IT-tjänster eller andra tjänster för att upprätthålla och tillämpa våra användar- och leveransvillkor. Vid all hantering av personuppgifter iakttas dock alltid hög säkerhet och sekretess.

Företaget samarbetar endast med partners som behandlar personuppgifter inom EU/EES eller med företag som upprätthåller samma skyddsnivå som inom EU/EES genom att t.ex. ha anslutit sig till den s.k. Privacy Shield-överenskommelsen mellan EU och USA.
 

Om cookies

När du använder vår webbplats kan det hända att personuppgifter samlas in via cookies. En cookie består av information som skickas från en webbserver till en webbläsare och lagras i webbläsaren. Informationen skickas sedan tillbaka till servern varje gång webbläsaren begär en sida från servern. Det görs för att webbservern kan identifiera och spåra webbläsaren.

Vi använder "sessioncookies" och "permanenta cookies" på webbplatsen. Vi använder sessioncookies för att lära oss mer om våra användare medan du navigerar på webbplatsen. Vi använder permanenta cookies för att möjliggöra för vår hemsida att känna igen dig när du besöker den.

Session-cookies raderas från din dator när du stänger din webbläsare. Permanenta cookies är lagrade på datorn tills de tas bort, eller tills de når ett särskilt angivet utgångsdatum. 
 

Rättslig grund, lagring och gallring av personuppgifter

I och med att du lämnar uppgifter till företaget ger du din tillåtelse till att företaget registrerar, lagrar och behandlar de angivna personuppgifterna för angivna ändamål. Som rättslig grund för behandling hänvisar företaget till att behandlingen är nödvändig för att fullgöra köpeavtalet mellan dig och företaget, rättslig förpliktelse eller berättigat intresse. Om företaget använder sig av berättigatt intresse som grund, kommer det endast att göras för de ändamål som angetts ovan.

Om du vill veta mer om vår avvägning vi gjort när vi bedömer berättigat intresse är du alltid välkommen att kontakta oss. Information finner du under, kontakta oss. 

Behandlingen sker enligt gällande lagstiftning och innebär att personuppgifter inte bevaras under en längre tid än vad som är nödvändigt med hänsyn till ändamålen med behandlingen som t.ex. garantivillkor för våra produkter eller eventuella reklamationer.
 

Dina rättigheter och val

Rätt till tillgång 

Vi vill vara öppna med hur vi behandlar dina uppgifter. Om du vill få insyn i den personuppgiftsbehandling som vi gör i relation till dig har du rätt att begära att få infomation om behandlingen. Du har också rätt att få en elektronisk kopia av dina personuppgifter som behandlas av oss om du gör en ansökan elektroniskt. Om vi mottar en begäran om tillgång kan vi komma att fråga om ytterligare uppgifter för att säkerställa vilka uppgifter du vill ta del av och att vi lämnar ut uppgifterna till rätt person. 

Rätt till rättelse

Du har rätt att begära att dina personuppgifter rättas om uppgifterna är felaktiga. Inom ramen för det angivna ändamålet har du också rätt att komplettera eventuellt ofullständiga personuppgifter.

Rätt till radering

Du har rätt att begära radering av dina personuppgifter som vi behandlar om:

* Uppgifterna inte längre är nödvändiga för de ändamål för vilka de har samlats in eller behandlats.

* Du har återkallat ett samtycke som behandlingen grundar sig på och det inte finns någon annan laglig grund för behandlingen.

* Personuppgifterna behandlats på ett olagligt sätt.

* Personuppgifterna måste raderas för att uppfylla en rättslig förpliktelse som företaget omfattas av.

 

Om du begär radering av personuppgifter kan vi inte alltid tillmötesgå din begäran bl a om:

* Behandlingen behövs för att utöva någons rätt till yttrande- och informationsfrihet.

* För att uppfylla en rättslig förpliktelse som vi omfattas av.

* För att kunna fastställa, göra gällande eller försvara rättsliga anspråk.

Rätt till begränsning

Du har rätt att begära att vår behandling av dina personuppgifter begränsas. Vi kommer att informera dig om begränsningen av behandling av personuppgifter upphör.
 

Klagomål till tillsynsmyndigheten 

Om du anser att vi hanterar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt kan du kontakta oss. Du har också rätt att lämna in ett klagomål till tillsynsmyndigheten (Datainspektionen/Integritetsskyddsmyndigheten).
 

Om lämnande av uppgifter krävs enligt avtal eller lag

Den insamling av dina personuppgifter som vi gör inom ramen för att kunna fullgöra rättsliga förpliktelser krävs enligt lag. Om uppgifterna inte lämnas kan våra rättsliga skyldighet inte fullgöras och vi behöver i så fall neka dig köpet

 

Tvister

Vid eventuella tvister ska dessa avgöras av svensk domstol enligt svensk lag.

 

 

X
Varan har blivit tillagd i kundkorgen!
Nedan visar vi passande däckstorlekar till fälgen du precis har valt att lägga i kundkorgen.
 
Sommardäck
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta oss!